17 Nisan 2008 Perşembe

CPU cache'nizi kullanmıyor olabilirsiniz!!!

WinXP nin orjinal kurulumunda registry'de çok büyük bir eksiklikle birlikte gelmektedi.

Sanırım bu eksikliğin deneyimli kullanıcılar farkındadır ve yapılması gerekenin de bilincindedir. Fakat farkında olmayan kullanıcılar için aşağıda anlatacağım yöntemle işlemci cache'nin windowsa tanıtılması, performansınıza çok büyük oranda katkı sağlayacaktır.

Günümüzde artık işlemcilerin bir çoğu 256K veya üzeri cache ile birlikte gelmekte. Gerek normal kullanımda, gerekse oyunlarda vede film izlerken yada surf sırasında ve ayrıca program geçişlerinde, image yada video editing programları kullanırken windowsun aslında performansınızı katlamak için sadece küçük bir regedit değişikliğine ihtiyacı olabilir.

Örnek: Amd AthlonXP serisi işlemcilerin cache'si (second level ) : 512K'dır.

Windowsun algılamadığı bu cache'yi windowsa tanıtalım.

1.Başlat ---> Çalıştır ---> Regedit ---> komutları ile regediti açıyoruz.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

isimli anahtara geliyor ve aşağıdaki örnekte olduğu gibi işlemci cachemizi '' secondleveldatacache '' isimli anahtarı çift tıklatıp, açarak


256K için = 100
512K için = 200
1024K için = 400




olacak şekilde ayarlayıp tamam deyip, regediti de kapatıyoruz. Şimdi sisteminizi yeniden başlatma ve performansınızdaki farkedilir artışı izleme zamanı. Lütfen Dikkatli uygulayın ve işlemcinizin seconlevelcache'sini bilmiyorsanız önce araştırın, sonra uygulayın.

BELTEK Ofset baskı operatörlüğü kursu

Herkese Merhabalar,

Sektörümüzde yapılan iş piyasası ihtiyaç analizinde, en çok ihtiyaç duyulan elemanlar kategorisinde ilk sırada yer alması nedeniyle, Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Gazi Üniversitesi'nin işbirliği ile yürütülmekte olan BELTEK Teknik Eğitim Kursları Kapsamında Ofset Baskı Operatörlüğü kursu açılmıştır. Haftada 9 saat ve mesai dışı saatlerde Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Eğitimi Bölümü Uygulama Atölyesi'nde yürütülecek olan kurs ücretsiz olup, en az lise mezunu ve fiziksel bir engeli olmayan, meslek edinmek isteyen herkese açıktır. Uygulama atölyemizde bir adet Heidelberg GTO tek renkli ofset baskı makinesi ve iki adet 70x100 Heidelberg iki renkli ofset baskı makinesi bulunmaktadır.

Kurs kayıtları Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi B-Bloktaki kayıt merkezinde devam etmektedir. Kurslar 07 Nisan 2007 günü başlayacaktır.

Bunun yanısıra Grafik Tasarım 1, Grafik Tasarım 2, Fotoğrafçılık ve Web'oe Grafik Tasarım kursları devam etmektedir.

İlgilenenlere duyurulması konusunda yardımlarınızı dilerim. Saygılarımla...

Genç matbaacıların eğitimi için

Xerox, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Eğitimi Bölümü bünyesinde bir Dijital Baskı Laboratuvarı açtı.

Xerox, geleceğin matbaacılarının dünyadaki yeni baskı yaklaşımlarını öğrenerek yetişmeleri için, ürünlerini ve bu alandaki bilgi birikimini eğitimin hizmetine sunuyor.

Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Xerox, Türkiye'de üniversite özel sektör işbirliğine örnek olacak bir çalışmaya imza attı. Xerox ve Marmara Üniversitesi arasında yapılan işbirliği ile Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi bünyesindeDijital Baskı Laboratuvarı açıldı. Laboratuvarın açılışı, Xerox Türkiye Üretim Sistemleri Grup Direktörü Pelin Çağlar ve Teknik Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Akalın'ın katılımıyla 07 Mart 2008 tarihinde Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü'nde gerçekleştirildi.

Xerox, bu iş birliği doğrultusunda, Türkiye'de ilk kez Marmara Üniversitesi tarafından açılan ve dört yıllık fakülte düzeyinde eğitim veren Matbaa Eğitim Bölümü'nde bir laboratuvar kuruyor. Xerox'un desteği ile kurulan laboratuvar, geleceğin matbaacılarının son teknoloji baskı sistemleri ile yetiştirilmesini sağlayacak. Xerox, geleceğin matbaacılarının kaliteli bir eğitim öğretimle yetiştirilebilmesi için yüksek kapasiteli donanım ve yazılım çözümlerini Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'nin kullanımına sundu. Matbaa Eğitimi Bölümü'ndeki öğrenciler, Xerox'un dijital baskı teknolojileri ile uygulamalı eğitim öğretim yapma fırsatı bulacak.

İş birliği anlaşmasına göre, yüksek kapasiteli renkli dijital baskı sistemi Xerox DocuColor 2060, değişken veri baskısına yönelik yazılımlar ve iş istasyonu Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'nin kullanımına sunuldu. Xerox'un sağladığı bu donanım ve yazılımlarla eğitim amaçlı uygulamalar, AR-GE ve akademik çalışmalar yapılacak.

Xerox ayrıca, iş birliği süresi boyunca karşılıklı belirlenen miktarda bir sarf malzemesini ücretsiz verecek ve makinelerin servis giderlerini gene ücretsiz olarak temin edecek. Bununla birlikte, makinenin kurulacağı laboratuvarın bakım masraflarını Xerox üstlenecek. Matbaa Eğitimi Bölümü öğrencileri, dijital baskı ve gelişen teknolojiler konusunda Xerox'un konu uzmanı yetkililerinden bilgi ve eğitim de alabilecek.

Teknik Eğitim Fakültesi çatısı altında faaliyet gösteren Matbaa Eğitimi Bölümü, iş birliğine dayanarak müfredatına ekleyeceği dijital baskı ile ilgili konuları öğrencilerine, Xerox'un tedarik ettiği makinelerle uygulamalı olarak gösterebilecek. Matbaa Eğitim Bölümü de ayrıca, Xerox çalışanlarına ve müşterilerine, "Renk Yönetimi" ve matbaacılık gibi konularda eğitim ve danışmanlık hizmeti verebilecek. Buna ek olarak, Matbaa Eğitimi Bölümü'nden konunun uzmanı öğretim elemanları da Xerox'un düzenlediği seminerlere konuşmacı olarak katılabilecek.

Marmara Üniversitesi ve Xerox Türkiye'nin iş ortaklığıyla ilgili değerlendirmede bulunan Xerox Türkiye Genel Müdürü Mehmet Sezer, "Marmara Üniversitesi ile yapılan işbirliğinden dolayı çok mutluyuz. Marmara Üniversitesi ile yapılan iş birliği, eğitime önem veren, sosyal sorumluluğu olan bir kurum olma misyonumuzun önemli bir parçasıdır." dedi. Marmara Üniversitesi ile birlikte yapılan teknolojik ortaklığın, büyük bir sinerji yaratacağını da belirten Mehmet Sezer, "Bu iş birliği sayesinde, öğrenciler ve eğitim veren akademik ekip, piyasadaki güncel teknolojileri uygulamalı olarak kullanacaklar. Xerox olarak, ürün ve çözümlerimizin yanında bilgi birikimimizle de, katma değerimizi daha da artırmaya çalışacağız" dedi.

Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Akalın ise, Xerox ile yapacakları çalışmalardan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, Xerox'un sahip olduğu sektörel bilgi birikimi ve teknolojiyi akademik çalışmalarında ve ders programlarında kullanacaklarını ifade etti. Prof. Dr. Mehmet Akalın, "Yapılan iş birliği öğrencilerimizin, son teknoloji dijital baskı çözümleriyle eğitim görmesini, yeni uygulamaları yakından takip etmesini sağlayacak. Xerox ile başlattığımız verimli iş ortaklığının, gelecekte sektöre katkı sağlayacak daha başka değerli çalışmalara yansımasını diliyorum" dedi.

Xerox, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'de kurulan dijital baskı laboratuvarına teknoloji ve "knowhow" desteği verecek. Xerox'un yüksek kapasiteli renkli dijital baskı sistemlerinin yer alacağı dijital baskı laboratuvarı, geleceğin matbaacılarını son teknoloji baskı sistemlerini kullanarak, sektördeki yeni uygulama ve yaklaşımları öğrenerek yetişmelerini sağlayacak.

Kaynak:http://www.xerox.com.tr

Firmanın logo ve amblemleri

Pek çok firmanın logo ve amblemine ücretsiz ulaşabileceğiniz bir adres:

http://brandsoftheworld.com/

Dergi ,Broşür ,Gazete ,kartvizit Örnekleri

Dergi ,Broşür ,Gazete ,kartvizit Örnekleri

Dosya icindeki formatlar

Hazır Tasarım pdf leri
Hazır Tasarım broşür katalog ölçü biçimlendirmesi
Hazır Tasarım psd ler
Hazır Tasarım eps ler


örnek resimler



Dosyalar (219 mb)

http://rapidshare.de/files/29654657/stock_layouts_by_dtd.part01.rar.html
http://rapidshare.de/files/29660360/stock_layouts_by_dtd.part02.rar.html
http://rapidshare.de/files/29666047/stock_layouts_by_dtd.part03.rar.html
http://rapidshare.de/files/29669690/stock_layouts_by_dtd.part04.rar.html
http://rapidshare.de/files/29671747/stock_layouts_by_dtd.part05.rar.html

Grafik tasarım nedir?

Grafik tasarım bir mesajı iletmek için metnin ve görsellerin algilanabilir ve gorulebilir bir düzlemde organize edilmesidir. Baskı, ekran, hareketli film, animasyon, iç mimari, paketleme gibi birçok ortamda uygulanabilir. Temel ilkeleri hizalama, denge, karşıtlık, vurgulama, hareket, görüntü, oran, yakınlık, tekrarlama, ritm, ve birliktir.

Grafik tasarımın tarihi İÖ 14,000'lerde yapılmış mağara resimlerine ve İÖ 4.yy'da yazının başlamasına dayandırılabilir. Sonraları daha çok el yazması dini içerikli kitaplar ilk yayınlar olacaktır. Johann Gutenberg'in Avrupa'da 1450'lerde hareketli matbaa'yı icadı ıle kitaplar yaygınlaşmaya başlamıştır. O dönemlerde entellektüel düşünce din etrafında olduğundan ilk basılıp dağıtılmaya başlanan kitaplar dinsel kitaplardır. Basılı yayınlar için harf ve metin dizimi erken dönem grafik tasarım pratikleridir.

Türkiye'de İbrahim Müteferrika ilk defa 14 Aralık 1727'de Müteferrika Matbaasını kurmuştur. Burada basılan kitaplar dünya kitap tarihine ve Osmanlı kültürü tarihine dair önemli bilgiler vermektedir. Bu matbaada 1729-1742 tarihleri arasında 16 kitap basılmıştır. 1729'da "Vankulu Lugati" Arapça harflerle ilk basılan kitaptır. Katip Çelebi'nin 1732'de basılan "Cihannuma"sı içinde harita ve çizimler vardır. J. B Holderman'ın "Grammaire Turque" kitabı 1730'da Osmanlı'da Latin alfabesini kullanan ilk baskı olmuştur. 1732 yılında basılan "Tarih-i Hind-i garbi" (Amerika'nin keşfi), Amerika hakkında Müslüman bir yazar tarafından yazılan ilk kitaptır, 13 tahta baskı içerir.

1891-1896 arasinda William Morris tasarladigi kitaplarla zamanina gore cok basarili grafik tasarim isler uretmistir. William Morris'in isleri grafik tasarim icin bir pazar oldugunu gostermistir. Bu donemler tasarimin sanattan ayrilmaya basladigi donemlerdir.

Birinci Dunya savaşı sonrasında 19.yy'un sanat ve tasarım görüşlerine tepki olarak yeni düşünceler oluşmaya başladı. 1919'da Almanya'nin Weimar şehrinde kurulan Bauhaus okulu sanat ve tasarım alanında birçok yeniliğin öncüsü oldu.

1205 Adet Değiştirilebilir Kartvizit Örnekleri

Dosya icindekiler:
120 PSD KArtvizit Örneği
Uyumlu Fontlar



BÖLÜM 1
BÖLÜM 2

12 Nisan 2008 Cumartesi

Ofset baskı kağıtları ve özellikleri

Ofset baskıda odunsuz yani iyi cins kâğıtlar, krome kâğıtlar ve tabii kâğıtlar
kullanılır. Tabii kâğıtlara "Ofset Kâğıdı" da denir. Bunların mat yüzeyli olmaları,
ofsette su kullanıldığı için bir avantajdır. Çünkü merdanelerin kalıp vasıtasıyla kâğıda
taşıdıkları su, mat kâğıda daha kolay nüfuz eder. Ayrıca ofset kâğıtlarının tutkalı
fazla olmalıdır. Çünkü nem çekme özelliği olan kâğıt, aldığı su nedeniyle boyutlarını
değiştirme eğilimindedir. Tutkalın bir başka yararı ise tozu azaltmasıdır. Tutkal,
kâğıttaki dolgu maddelerini liflere daha iyi bağladığı için, baskı esnasında dolgu
maddeleri toz yapmaz. Rotatif (veb) ofset baskı kağıtları ve özellikleri : Rotatif ofset
kâğıtları, sağlam ve elastik olmalıdır. Çünkü rotatif ofset makineleri tabaka ofset
makinelerine oranla daha hızlı çalıştıklarından kâğıdın bu hıza, yırtılmadan
dayanması gerekir. Ayrıca kâğıdın bobine kusursuz biçimde sarılması ayar
bakımından önemlidir. Bobin baskıda, ayar sadece yan pozalardan sağlandığı için
bobin kâğıt, bazen sert, bazen gevşek geçerse ayarsızlık mutlaka olur. Tifdruk baskı
kağıtları ve özellikleri : Tifdruk kağıtları eşit kalınlıkta, sağlam, yumuşak ve elastiki
olmalıdır. Ancak bu şekilde silindir biçimindeki tifdruk kalıbı ile uyum sağlayabilirler.
Ayrıca kullanılan boya akıcı olduğundan kurumanın sağlanabilmesi için kâğıdın emici
olmasında yarar vardır. Kâğıdın emici olması için tutkalı az konulmuş
olmalıdır.Serigrafi baskı kağıtları ve özellikleri : Serigrafi tekniği ile, hemen her
kalitede kâğıda baskı yapılabilir. Bununla beraber kâğıtların iyi tutkallanmış ve
sağlam olması daha iyi sonuç verir.

Tipo baskı kağıtları ve özellikleri

Tipo baskı sisteminde, basılan kısımlar yüksekte ve sert olduğu için, kâğıt yüzeyininözellikleri ve elastikiyeti önem taşır. Basılacak işin önem ve kalitesine göre kâğıt
seçimi yapılmalıdır. Tipo baskıda basılacak çok renkli işler için genellikle kuşe kâğıtlar kullanılır.

Kağıdın Özellikleri

Baskının oluşabilmesi için gerekli olan temel şart, kullanılan boyanın kâğıt yüzeyine
tutunabilme kabiliyetinin baskı kalıbına oranla daha çok olmasıdır. Bunun için
kullanılan kâğıt, baskı anında ve taşınma müddetince, fiziksel özelliklerini
yitirmemeli ve kâğıdın lifleri, boya özünden daha dayanıklı olmalıdır. Kağıdın
sağlamlığı, çok renkli baskılarda daha da önem kazanır. Çünkü kâğıt baskı
ünitelerinden birçok defa geçmek zorundadır. Bu geçişlerde kâğıdın özelliklerinde
herhangi bir değişimin olmaması gerekmektedir. Kağıdın kalitesi, katkı maddeleri ile
yakından ilgilidir. Hemen her baskı sistemi, kağıttan belirli oranda boyayı emme
kabiliyeti ister. Kâğıt bu niteliğini, tutkal oranı ve yüzeyinin mat olması ile kazanır.
Tutkallı kâğıtlar daima daha ayarlı baskı verirler. Tutkalsız kâğıtlar ise çürük olurlar
ve çabuk nemlenirler.
Ancak kâğıdın boyayı emme kabiliyetinin bir sınırı olması gerekir. Aşırı emici
kağıtlara baskı yapıldığı zaman, basılan boya kâğıdın arkasına geçebilir. Ayrıca
doyum sağlamak için fazla boya verilince renk tonunda değişiklik meydana gelebilir.
Baskı sistemi nedeniyle boya miktarı artırılamaz ise basılan resimde renk doyumu
sağlanamaz. Kâğıdın optik, mekanik, kimyevi yönden temiz ve beyaz olması, baskı
kalıplarının aşınmasını önler ve baskı tirajını arttırır. Çok renkli baskılarda kullanılan
örtücü olmayan boyaların etkisi, kâğıdın beyazlığı oranında artar; kâğıt ne kadar
beyaz olursa, basılan resimler o kadar çok kendini gösterir, kontrast ve aydınlık olur.
" Odunsuz " olarak vasıflandırılan selülozu fazla olan kağıtlar, odunlu, yani selülozu
az olan kağıtlara oranla çok renkli baskılara daha uygundur. Çünkü odunsuz kâğıtlar
daha beyazdırlar ve güneş ışınlarından etkilenmezler. Odunsuz kâğıtta da zaten % 5
civarında odun vardır. Bu, kâğıdın sertliği ve sağlamlığı için gereklidir. Aksi halde,
kâğıt, baskı anında karşılaştığı basınca dayanamaz ve zedelenir. Aynı kalitede fakat
ince olan kâğıtlar, kalın olanlara göre daha kolay deforme olurlar ve bu yüzden
baskıya pek elverişli değildirler.
Havanın tesiri ile kâğıtta bazı fiziki değişmeler olur. Bu değişikliğin sebebi, rutubetin
fazla veya oldukça düşük olmasıdır. Kâğıt, rutubet derecesi arttıkça uzar ve
kuruyunca kısalır. Buna kâğıdın yüzey değiştirmesi denir. Kâğıtta oluşan bu
değişiklikler, liflerin rutubeti emip şişmesinden ileri gelir. Kâğıtların iyi saklanması
için depolara klima tesisleri kurulmalıdır.
Kâğıt hamuru makineye girerken elek üzerinde suyu süzülerek keçe gibi bir şekil alır.
Bu haldeki kâğıdın lifleri kâğıdın gidiş yönüne döner. Kağıt liflerinin aldığı yöne
"kâğıdın yönü" veya "kâğıdın suyu" denir. Hemen her baskı sistemi, basılacak
kağıdın uzun kenarının kâğıt suyu yönünde olmasını ister. Bunun başlıca sebebi
şudur : Kağıt higroskopiktir, yani havanın rutubetinden büyük ölçüde etkilenir. Bu
etkileme kâğıdın suyu yönünde azdır. Aksi yönde ise fazlalaşır. Kâğıdın uzun kenarı,
suyu istikametinde olmaz ise kâğıdın uzaması artar ve özellikle çok renkli baskılarda
ayar tutmaz. Çeşitli baskı sistemlerinde kullanılan kağıtlar ve özellikleri

matbaa Kağıt ile ilgili hesaplamalar

Örnek; kağıt ebadımız 70x100cm olsun

Bir tabaka kağıdın ağırlığını bulmak için:

Kağıdın eni(metre cinsinden)xKağıdın boyu(metre cinsinden)=Kağıdın metrekaresi

70cm=0,7m
100cm=1m

0,70x1=0,7metrekare

örnek olarak; kağıdımızın paketinde 80gr/metre kare yazıyor farzedelim ki bu 1metre ene, 1metre boya sahip bir tabakanın gramajını belirtir.

0,7x80=56gr(bu bizim bir tabaka kağıdımızın ağırlığı)

Bir topta 500 adet kağıt bulunduğuna göre:

500x56=28.000gr Bunuda kg cinsinden belirtmek için

1kg=1.000gr

28.000/1.000=28kg çıkar.

Bu bir top 70x100cm, 80gr/metrekare kağıdın ağırlığıdır.

matbaa makina ofset Olmazsa Olmazlar kağıt

Matbaa Çalışma Düzeni İçinde Olması ve Olmaması Gereken Konular
kaliteyi artırma amacıyla, matbaa sanatları ve teknolojileriyle ilgisi olan kisilere yönelik hazırlanmsıtır Bunu hazırlarken grafik tsarımcıların tasarımlarını yaparken dikkat edeceği püf noktaları içermesini hedefledim.

Renk Ayrımı

• Pantonede C ler Kuşe, U lar Hamur için kullanılır.

• Serigraf baskı yapılırken filmin en fazla 70 dpi çözünürlükte olması gerekir. İçten yapışmalı sticker için filmin ters emilsiyonlu olması gerekir.

• Ofset baskıda film alınırken kullanılan kağıt kuşe olursa tram en az 80, hamur kağıt kullanılırsa tram en az 60 olmalıdır.

• Özel kesimli işlerde film montajlı çıkıyor ise ara payları en az 3mm olmalıdır.

Kağıt

• 57x82 ebadın 170 gr. üzerinde gramajı yoktur.

• Sert kapakta 170 gr. altı olmaz.

• Bristol ve bazı Özel kağıtların ön ve arka yüzeyi farklıdır.

• Bristol kağıdın standart ölçüsü 70x100 dür. (Özel ebatlar hariç)

Baskı

• Zeminli işlerde işin kurumasını çabuklaştırmak için ve çizilmesini önlemek için vernik yapılması gerekir.

• Eğer bir işte gümüş yada altın yaldız kullanıldıysa mutlaka vernik veya laminasyon yapılmalıdır.

Laminasyon

• 135 gr. altı selofan olmaz

• Özel kağıtlara selefon yapılamaz. Lokal Lak olabilir.

• Sıvamalı işlerde Laminasyon yapılması gerekir.

Koyu zeminli işlerde kırım yerlerinden çatlamayı önlemek için selefon yapılır. Lak ve vernik çatlamayı engellemez.

Cilt

• Amerikan Cilt yapılırken kapak Ö+A Selefon olmaz. Sadece Ön Selefon yapılır. (Amerikan Cilt yaparken kapağa mutlaka laminasyon yapmak gerekir aksi halde iş çizilir.)

• Sıvamada en az 170 gr kullanılır.

• Tel dikiş yapılabilmesi için forma düzeninde ve 4 ün katları olması gerekir.

• Kapak takmada (Amerikan Cilt) 170 gr. altı kapak olmaz.

• Yan kağıt olarak zemin atılmış kuşe kullanılmamalıdır. Eğer kullanılırsa da selefon yapılması gerekir. Aksi takdirde çatlama yapar. 1. Hamur kağıt önerilir. (En az 160 gr)

Kağıt Ebatları ve Gramajları

Kağıt Ebatları ve Gramajları

Kuşe kağıt mat ve parlak yüzeyli

Ebatlar: 70 x100, 64 x 90, 57 x 82 cm
Gramajlar: 80 gr. 90 gr. 115 gr. 135 gr. 170 gr. 200 gr. 250 gr. 300 gr. 350 gr.
Bristol Karton; tek yüzeyi parlak

Ebatlar: 70 x100
Gramajlar: 180 gr. 200 gr. 225 gr. 250 gr. 280 gr. 300 gr. 330 gr. 350 gr. 400 gr.
I. Hamur Kağıt

Ebatlar: 70 x100, 64 x 90, 57 x 82 cm
Gramajlar: 55 gr. 60 gr. 70 gr. 75 gr. 80 gr. 90 gr. 100 gr. 110 gr. 120 gr.
Krome Karton; tek yüzeyi parlak [ Normprint (arkası gri), Extprint (arkası gri ön yüzü ekstra beyaz), Triblex (çift yüzeyi beyaz) ]
Ebatlar: 70 x100 cm
Gramajlar: 225 gr. 250 gr. 300 gr. 350 gr. 400 gr. 450 gr.
Otokopi Kağıdı

Ebatlar: 70 x100, 64 x 90, 59 x 84 cm
Renkler: Beyaz Sarı Pembe Yeşil Mavi
Fantazi Kartonlar

Ebatlar: 70 x 100 ebatlarında ve farklı renklerde ve farklı dokuda bulunmaktadır.
Gramajlar: 90 gr. 120 gr. 140 gr. 170 gr. 220 gr. 250 gr. 280 gr. 300 gr


ISO 216 Standart Kağıt Ölçüleri

A Serisi (mm) B Serisi (mm) C Serisi (mm)
4A0 1682 × 2378 - - - -
2A0 1189 × 1682 - - - -
A0 841 × 1189 B0 1000 × 1414 C0 917 × 1297
A1 594 × 841 B1 707 × 1000 C1 648 × 917
A2 420 × 594 B2 500 × 707 C2 458 × 648
A3 297 × 420 B3 353 × 500 C3 324 × 458
A4 210 × 297 B4 250 × 353 C4 229 × 324
A5 148 × 210 B5 176 × 250 C5 162 × 229
A6 105 × 148 B6 125 × 176 C6 114 × 162
A7 74 × 105 B7 88 × 125 C7 81 × 114
A8 52 × 74 B8 62 × 88 C8 57 × 81
A9 37 × 52 B9 44 × 62 C9 40 × 57
A10 26 × 37 B10 31 × 44 C10 28 × 40




Standart Kağıt Ölçüleri

A0 841 x 1189 mm 33.13 x 46.85 inc
A1 594 x 841 mm 23.40 x 33.13 inc
A2 420 x 594 mm 16.55 x 23.40 inc
A3 297 x 420 mm 11.70 x 16.55 inc
A4 210 x 297 mm 8.27 x 11.70 inc
A5 148 x 210 mm 5.83 x 8.27 inc
A 216 x 279 mm 8.5 x 11 inc
B 279 x 432 mm 11 x 17 inc
B4 250 x 353 mm 9.84 x 13.90 inc
B5 176 x 250 mm 6.93 x 9.84 inc
C 432 x 559 mm 17 x 22 inc
C4 229 x 324 mm 9.01 x 12.76 inc
C5 162 x 229 mm 6.38 x 9.02 inc
D 559 x 864 mm 22 x 34 inc
DL 110 x 220 mm 4.33 x 8.66 inc
E 864 x 1118 mm 34 x 44 inc
10x13_ENVELOPE 254 x 330 mm 10 x 13 inc
9x12_ENVELOPE 229 x 305 mm 9 x 12 inc
BUSINESS_ENVELOPE 105 x 241 mm 4.13 x 9.5 inc
EXECUTIVE 191 x 254 mm 7.5 x 10 inc
LEDGER 279 x 432 mm 11 x 17 inc
LEGAL 216 x 356 mm 8.5 x 14 inc
LETTER 216 x 279 mm 8.5 x 11 inc
LP 348 x 279 mm 13.7 x 11 inc
VT 203 x 127 mm 8 x 5 inc

Ofset Mürekkepleri

Bir mürekkebin ofset mürekkebi olarak vasıflandırılması için belli bir akışkanlık özellinde olması gerekir.Mürekkebin akışkanlık özelliklerini anlatmak için genellikle Tiksotropi ve Yapışkanlık terimleri kullanılır.

Durgun haldeki ofset mürekkebi çok kalın olmasına rağmen karıştırılınca akmaya başlar.Mürekkep karıştırıldıktan sonra kendi haline bırakılırsa bir müddet sonra yeniden kalınlaştığı görülür.”Tiksotropi” mürekkebin bu özelliğine verilen addır.

Yapışkanlık ise mürekkebin ayrılmaya karşı gösterdiği direnç olarak tarif edilir.Mürekkebin hazneden çıkıp merdaneler vasıtasıyla kalıba oradan da kauçuğa ve son olarak baskı yüzeyine transferinin sağlanması için mürekkep tabakasının her bir merdanede ortasından bölünmesi lazımdır.Bu olayı sağlayan mürekkebin yapışkanlık dediğimiz özelliğidir.

Yapı olarak,bir ofset mürekkebi renk veren maddenin bağlayıcı içinde birleşik halidir.Renk veren madde dediğimiz pigment mürekkebe rengini vermesinin yanında basılan mürekkep filminin transparan veya örtücü oluşunu da tayin eder.Bağlayıcı ise hem renk veren maddeyi taşır hem de mürekkebin merdanelerde yayılmasını ve kalıba muntazam bir şekilde transferini sağlar.Fakat bağlayıcının görevi burada bitmemektedir.Kağıda transfer olan mürekkep tabakası içindeki renk veren maddenin kağıt yüzeyine tutulabilmesi için,sıvı durumda olan bağlayıcının katı duruma geçmesi gerekmektedir.Koruma dediğimiz bu olay mürekkep tabakasının kauçuktan kağıda transfer olmasıyla başlamaktadır.O anda bağlayıcının bir kısmı kağıt tarafından emilir ki bu olaya “Yerleşme” denir ve daha sonra kağıt üzerindeki mürekkep filmi havanın oksijenini alarak,yapısındaki bileşenleri ile birlikte nemden kurumaya başlar.
-Özlü mürekkeplerdir,
-Renkleri çok kuvvetlidir,
-Suyun tesiriyle rengini kaybetmez,
-Çatlatmaz,
-Aşındırıcı değildir.
Ofset mürekkebinin diğer mürekkeplerden en önemli farkı su ile birlikte çalışmak zorunda oluşuşudur.Bu yüzden ofset mürekkebinin suya karşı davranışının tam bir uyum içinde olması gereklidir.Baskıya geçtikten bir müddet sonra su-mürekkep dengesi oluşmalıdır.İyi bir ofset mürekkebi baskı anında %10-20 oranında suyu bünyesine alır.Fakat bu miktar sabit tutulmazsa,mürekkep bünyesine devamlı su alırsa bu denge bozulur ve bunun sonucunda ton tutma,kirlenme ve çürüme gibi mürekkepten kaynaklanan baskı problemleri ortaya çıkar.
Mürekkep seçimi yada yanlış kullanımlardan dolayı oluşabilecek problemlerle karşılaşılması olası bir ihtimaldir.Bu durumlarda baskıdan sorumlu kişinin bazı basit noktaları gözden kaçırmaması gerekir:

1) Mürekkepler bilindiği üzere DIN-KODAK ya da Avrupa skala gibi standartlarda üretilmektedir.Her skalanın kendine göre renk şiddeti farklıdır.Bu farkı doğuran üretici firmaların kullanmış oldukları katkı maddeleri ve pigmentlerden kaynaklanmaktadır.Bu durum göz önüne alınırsa,özellikle trikromi baskılarda baskıya hangi marka mürekkeple giriliyorsa aynı markanın trikromi serisi kullanılmasına dikkat edilmelidir.Aksi halde her marka mürekkebin kuruma süresi ve renk şiddeti farklı olacağından baskı bitiminde basılan işin orjinale uygun olması söz konusu olamaz.

2) Ofset mürekkepleri üretimleri sırasında su ile temas halinde olacakları göz önüne alınarak suya karşı dayanıklı olacak şekilde imal edilirler yani mürekkep ideal oranlarda suyla temas ettiğinde çürüme yapmaz.Bu yüzden Tipo baskı için üretilmiş bir mürekkep ofset baskıda kullanılmamalıdır.Çünkü Tipo baskı mürekkepleri,ofset baskı mürekkeplerine oranla viskozitesi yüksektir ve suya dayanıklı değildirler.

3) Bu faktörlerin yanı sıra mürekkepler kuruma özelliklerine göre bazı kodlarla belirtildiği üzere kuruma zamanları faklı üretilirler.Kodları farklı mürekkep serileri ve bu kodların ifadeleri şöyledir:

Sheet fed(tabaka)Ofset Rapida 7000
Çabuk emilip kuruyan sürtünme dayanıklılığı ve nokta değeri iyi olan tüm tabaka ofset makinelerinde ve özellikle çok hızlı makinelerde kullanımı uygun bir seridir.Tabaka ofset baskısında kullanılan mürekkeplerdir.Bu mürekkepler her türlü grmaj ve emici olan-olmayan özellikteki kağıt ve kartonların üzerlerine çok renkli kaliteli baskılar gerçekleştirilebilir.Cold-Set ve Heat-set mürekkeplere göre daha yaygın kullanılırlar.

Rapida 7777
Tüm tabaka ofset makinelerinde her çeşit kağıt ve kartona yapılan baskılara uygun ve sürtünme dayanımına sahip bir seridir.

Alphacard Ofset Mürekkepleri 7007
Mükemmel sürtünme dayanıklılığı,çok hızlı oksidatif kurumaya sahip özellikle mat sıvanmış kağıtlar,farklı karton kaliteleri ve ağır gramajlı kuşelerin baskısında mükemmel sonuç veren tüm tabaka ofset makinelerine uygun bir seridir.

Alpha Temp Ofset Mürekkepleri
Tüm kuşe,mat kuşe kağıt,sıvanmış ve sıvanmamış kartonlarda kullanılır.Sadece makinenin merdane grubunu yıkamak yeterlidir.Mürekkep haznede 12 saat kurumadan kalabilir.Çabuk kurur,çok kısa zamanda sonraki baskı ve işlemlere geçişi sağlar.

Reflecta 8020
Özellikle yüksek hızda çalışan çok renkli makinelerde kullanıma uygun,haznede kurumayan,baskı altı üzerinde çabuk kuruyan,çok yüksek parlaklık ve renk şiddetine sahip,her çeşit kağıda uygun bir seridir.
Rotasyon Ofset Baskı Mürekkepleri
Sadece çok emici gevşek gazete kağıdı tarafından emilerek kuruyan baskı mürekkepleridir.

Folyo serisi 4060
Folyo ve emici olmayan yüzeye sahip,baskı altı malzemelerinin basılmasında kullanılan,oksidatif olarak çok hızlı kuruyan bir seridir.

Heat-Set Mürekkepler
Bu mürekkepler pürüzsüz yüzeyli ve emiciliği az olan kuşe kağıtların üzerine baskı yapılırken kullanılır ancak bu tür kağıtlara bu tür mürekkeplerle baskı gerçekleştirilirken web ofset baskı makinelerinde kurutma fırını,soğutma istasyonu ünitelerine ihtiyaç vardır.Bu mürekkeplerde solventler yoktur.

Cold-Set Mürekkepler
Pürüzlü yüzeyli gazete kağıtlarının baskısında kullanılırlar.Web ofset baskı sisteminde Cold-set mürekkepler nüfuz ederek kururlar.Mürekkebin içerisindeki yağlar emici özellikteki kağıt tarafından emilir ve kuruma gerçekleşir.

Karbon mürekkepleri K
Herhangi bir ısıtıcıya ihtiyaç göstermeden yumuşak ve kolay çalışan,kağıt üzerinde çok uzun süre kurumayan,kolay kopya verebilen bir seridir.
Şeyda Özdemir
Moderatör
Moderatör
Mesajlar: 96
Kayıt: Sal Ağu 22, 2006 9:20 pm
Konum: ANKARA

Mürekkebin Fiziksel Özellikleri ve Analizi

Viskozite: Mürekkep bileşenlerinin arasındaki sürtünmenin bir ölçüsü ve akıma karşı gösterdiği dirençtir. Viskozite; mürekkep imalinde kullanılan vernik turu , inceltici miktan ve ortam sıcaklığına bağli olarak değişir. Mürekkep çok akıcı ise viskozite düşüktür, yavaş akıyor veya akmıyorsa viskozite yüksektir.(4, 5)
Mürekkebe inceltici yağ ilave edildiği zaman viskozitesi düşer. Ancak o zaman da suya karşı olan direnci artar. Mürekkebin viskozitesinin düşük olması durumunda, baskıda;
— Tramlar dolar.
— Zemin baskısı iyi yapılamaz.
— Kontrastlık ve keskinlik sağlanamaz.
— Arka verme olayı meydana gelir.
— Boncuklaşma meydana gelir.
— Mürekkep kağıda iyi tutunamaz.
Mürekkebe baskı amnda % 10 - 25 arasında su karıştığı zaman ve
>karıştırma ve ezme işlemi sırasında mekanik etkilerle de mürekkebin jtiksotropik özelliğinden dolayı viskozite düşer.
Katı mürekkeplerde viskozite Lary viskozimetresi ile ölçülür. Sıvı mürekkeplerde ise DİN kabı veya FORD kabı gibi ölçü aletleri ile
[ ölçülür. Ofset baskı mürekkepleri Lary viskozimetresi ile ölçülür.
Tabaka ofset mürekkebinde viskozite 150 - 250 poise (dyn - cm!s) Bobin ofsette ise viskozite 50 - 120 poise arasıdır. (dyn - cm!s)
Flekso baskı mürekkepleri sıvı olduğu için DİN kabı veya FORD kabı ile ölçülür. Birim saniyedir.
Flekso mürekkeplerinde viskozite, mürekkebe % 20 - 25 arası çözücü katıldığında 18 - 22 saniyedir. (25 C° de).
Tiksotropi: Mürekkep kutuda bekletildiğinde veya durgun halde iken kalındır. Yani viskozitesi yüksektir. Mürekkep mekanik etkilerle . karıştırıldığında, mekanik etki ve aldığı ısı etkisi ile de akışkan hale [gelir. Durgun halde kaldığında ise tekrar eski haline döner.
yapısındaki bu şekil değiştirme özelliğine tiksotropi denir.
Yapışkanlık (Tack) : Mürekkep filminin basın anında ayrılmaya karşı gösterdiği dirence mürekkebin yapışkanlığı denir.
Mürekkebin yapışkanhğı az olduğu zaman; mürekkep, niakinede merdaneler vasıtası ile ince bir film tabakası halinde baskı kalıbına .istenen şekilde geçmez. Kalıp üzerine geçen mürekkep tam olarak jkauçuğa, kauçuktaki mürekkebin tamamı da kağıda geçmez. Bu [durumda basın sonucunda istenen kontrastlık ve.siyahlık elde edilemez.
Mürekkebin yapışkanliğı çok yüksek olursa aynlmaya karşı direnci
[yüksek olacağından bask anında kağıdın yüzeyindeki lifleri kopararak
j yolma olayı meydana getirecektir. Mürekkebe keten tohumu yağı
katıldığı zaman mürekkebin yapışkanlığı azalır. Yolmaya karşı kullanılan pastalar ise viskozite değerini fazla etkilemeden yapışkanlığı düşurur .0.1/21)
Yapışkanlık Inkometre, Takoskop veya özel bazı aletlerle ölçülür.
Tabaka ofset mürekkeplerinin yapışkanlığı 200 devir / dakikada 200 - 250 Zug’dur.
Mürekkep akarken kopmaz ve ince şerit halinde uzarsa bu nıürekkebe uzun denir. İnce bir şerit halinde akmayan çabuk kopan mürekkeplere kısa mürekkep denir. Kısa mürekkepler haznede çabuk yatar, baskida tramları doldurur ve su kabul etme özelliği yüksektir.

Matbaa Mürekkepleri Terimleri

Bağlayıcı

Mürekkep içindekipiğment zerreciklerinikağıda, daha doğrusu baskı altı malzemesine yapışmalarını sağlayan oksidasyon kurumalı vernik.

Buharlaşma (Evaporasyon)

Mürekkep yapısında bulunan uçucu solventlerin baskıdan hemen sonra buharlaşarak mürekkep filminden uzaklaşmaları yoluyla oluşan kuruma şeklidir.

Heat-Set mürekkepleri

Mürekebin ihtive ettiği çözücülerin ısı yardımışla ortamdan uzaklaştırılması ile kuruyan veb ofset baskı mürekkepleridir. Kısaca ısı ile kuruyan mürekkep diyebiliriz.IR kuruma

Infraruj ışık enerjisi yardımıyla mürekkep filminin baskı yüzeyinde sertleşmesi, polimerleşmesidir.

Jobbing mürekkepler

Emici özelliği olan materyallere yapılan genellikle tire işlerin baskılarında kullanılan tipo mürekkepleridir.

Kimyevi madeni boyalar

Toz boyalar gibi hemen doğrudan doğruya temizlenip öğütülmek suretiyle kullanılmazlar. Bunların birkaç nev’i bir arada hususi kazanlarda kaynatılarak ve kimyevi muamelelere tabi tutulmak suretiyle boya maddeleri elde edilir.
Kuruma

Mürekkebin baskı yapıldıktan sonra akışkan halden katı geçmesi olayına denir.

Matbaa boyaları

Matbaa boyaları esas itibariyle ikiye ayrılır. Bunlardan öz; renk veren, vernik de yağ kısmıdır.

Mürekkep

Herhangi bir motifi, resmi, yazı ve şekli baskı materyallerine aktarılmasını sağlayan bir maddedir.
Nüans

Ayrıntı, ton farkı.

Oksidasyon ve Polimerizasyon

Mürekkebin vernik ve pigment kısmı havanın oksijeni ile birleşerek kimyasal reaksiyonlar sonucu polimerleşip sertleşmektedir. Polimerler: Yapılarında düzenli bir şekilde tekrarlanan küçük moleküllü birimlerden oluşmuş yüksek molekül ağırlıklı bileşiklerdir.

Pantone mürekkepler

ÇBS Printaş pantone renkleri "PANTONE" sistemi esas alınarak hazırlanmıştır. 10 ana renk ve transparan beyazın belli yüzdelerde birbiri ile karışımları neticesinde 1000 ayrı renk elde etme sistemidir.
Pasta

Mürekkebin kalitesini etkiler, imalat esnasında ilave edilir. Kayliteli bir mürekkepte sürtünmeye karşı mukavemet,boyanın haznede yatmaması veboyanın kauçuğa yapışmamasını sağlar.

Penetrasyon(Nüfuz etme)

Mürekkebin baskı yapıldıktan sonra akışkan halden katı geçmesi olayına denir.

Pigmentler

Mürekkebe renk veren maddelerdir. Basılan mürekkep filminin transparan veya örtücü oluşunu, ışık ve kimyasal maddelere dayanıklılık derecesini tayin eder. Bu nedenle mürekkebin en önemli bir parçasıdır.
Radrasyon

Ultroviyole(UV) ve Infraruj (IR)ışık enerjileri yardımıyla mürekkep filminin baskı yüzeyinde sertleşmesi, polimerleşmesidir.

Renk sabitliği

Işık haslığıda denir. Renklerin kaç gün süreyle solmadan kaldığını gösteren birimdir. Renk sabitliğini etkileyen pigmentlerdir. Renk sabitliği 1 ela 8 değreleri arasında değişir. 1 rakamı rengin kısa zamanda solacağını gösterir. 8 olan renk ise uzun süre rengin solmadan kaldığını gösterir (1=Çok düşük, 2=Düşük, 3=Orta, 4=Oldukça iyi, 5=İyi, 6=Çok iyi, 7=Üstün, 8=Mükemmel).

Sikatif

Kurumayı hızlandıran bir maddedir. Havanın oksijen ile mürekkebin bağlayıcı bünyesinin reaksiyonunu hızlandıran özel bazı karışımlardır.
Solvent bazlı mürekkepler

Flekso, tifdruk ve serigrafi baskılarında kullanılan mürekkeplerdir.

Tack (Yapışkanlık)

Mürekkebin ayrılmaya gösterdiği dirençtir. Veb ofsetteyaş üstüne yaş baskılarda mürekkeplerin tacklarına göre sıralanmaları büyük önem arzeder. Sonradan basılan rengin ilk basılanı yolmaması (veya ilk basılan rengin üzerine tutunabilmesi) için, skala mürekkeplerin tacklara göre sıralanması gerekmektedir.

Tigsotropi

Durgun haldeki mürekkep çok katıdır ve kolay kolay akmaz, fakat biraz karıştırınca akmaya başlar. Mürekkebin bu özelliğine "tigsotropi" den
Toprak boyalar

Bunlar doğada doğal olarak bulunur. Kullanılmaya elverişli bir hale getirmek için ayıklanır, temizlenir, yıkanır kurutulur, ögütülür elenir ve nihayet karıştırılarak kullanılır.

UV kuruma

Ultraviole ışık enerjisi yardımışla meürekkep filminin baskı yüzeyinde sertleşmesi, polimerleşmesidir.

Uzvi boyalar

Nebati ve hayvani maddelerden çıkarılan boyalardır. Beziryağı: Beziryağı keten tohumundan elde edilir. Bunlar preslerde iyice ezilerek yağı çıkarılır.
Vernikler

Mürekkebin pigmentten sonra en önemli yapı taşıdır. Mürekkepte pigmenti baskı yüzeyine taşımak ve orada tutunmasanı sağlamaktır.

Yağ bazlı mürekkepler

Tipo ve ofset baskı sistemlerinde kullanılan mürekkeplerdir.

9 Nisan 2008 Çarşamba

Standart veya normal bıçaklar

Bıçağın kesim ağzı düşük alaşımlı alet çeliğinden yapılmıştır. Kesim ucu açısı değişmediği sürece bütün materyallerin kesiminde kullanılır. Özellikle yumuşak malzemelerin (kurutma kağıdı, kopya kağıdı ve ipek kağıt) kesimi için çok uygundur. Orta sertlikte malzemelerin (yazı kağıtları, yüksek saten kağıtlar, zamklı kağıtlar, sanatsal kağıtlar) kesiminde bıçağın ömrü daha az olur. Alaşım derecelerinin yüksekliğine göre standart bıçakların ömrü limitli (sınırlı) olur.

Sert Metal Bıçaklar (HM)

Bıçağın kesim ağzı fırınlanmış sert metalden yapılmış ve toz metalürji imalatıdır. Sert metal bıçağın kağıt endüstrisinde daha uzun ömürlü kullanımı ve buna bağlı ekonomik getirisinin yüksekliği piyasadaki sempatisini gözle görülür şekilde yükseltmiştir. Sert metal bıçakların yapım masraflarına rağmen uzun ömürlü oluşları piyasadaki işlev gücü ve ömrü dolayısıyla kendisini ispatlamış ve garanti altına almıştır. Sert metal bıçaklar standart bıçaklara karşın 10 ile 25 defa daha ömürlüdür. Bu üstün performanslarına rağmen kırılgan malzemelerin kesiminde bıçağın ayar ve taşlanmasında büyük özen gösterilmesi gerekir.

Eurobind Kapak Takma Makinesi

Prototipi 2004 sonbaharında Heidelberg’in Leipzig fabrikasında sergilenen Eurobind 4000 kapak takma makinesi ilk sınavını IPEX 2006’da verdi.

Ziyaretçiler tarafından büyük bir ilgiyle karşılanan Eurobind 4000, 4000 kitaplık maksimum hızı ile yüksek otomasyon ve verimlilik sunmanın yanısıra poliüretan veya sıcak tutkalın aktarılması için kullanılan merdane ve tutkal püskürtme sisteminin kolaylıkla değiştirilebilmesi maksimum esneklik sağlamaktadır.

Bu poliüretan teknoloji sayesinde ise yüksek kalitedeki broşürlerin ve kitapların üretimi verimli ve düşük maliyetli olmaktadır. Eurobind 4000 ayrıca modüler yapısı sayesinde kolaylıkla müşteri ihtiyaçları doğrultusunda kişiselleştirilebilmektedir. Prinect dijital iş akışına entegre edilebilme özelliği, hassas sırt hazırlığı ve yüksek seviyedeki tutkal uygulaması ile Eurobind 4000 kapak takma makinesi yüksek kalite ve verimlilikte üretimi garanti etmektedir. Kısa hazırlık süresi sunan ve 140 ila 450 mm yükseklikte, 100 ila 320 mm genişlikte ve 2 ila 60 mm kalınlıktaki dergileri, broşürleri, kitapları ve yıllık raporları kapak takma işleminden geçirebilen Eurobind 4000 sık iş değişimlerinin de dahil olduğu düşük ve orta tirajlı işlerde dahi düşük maliyetli üretim sağlamaktadır. Kapak gramajları 120 gr/m² ila 380 gr/m² arasında değişirken iç sayfalar 60 gr/m² ila 135 gr/m² arasında olabilmektedir.

Kesintisiz Üretim ve Akıllı Kontrol Sistemi

Eurobind 4000, birbirleriyle bağlı olan dokunmatik ekranlar tarafından kontrol edildiğinden ünitelerin ayrı ayrı veya tüm sistemin istenilen noktadan çalıştırılabimesi mümkün olmaktadır.

Heidelberg’in diğer makinelerinde bulunan dokunmatik ekranlar baz alındığından ergonomik tasarım ve kendinden açıklamalı yönlendirmelerle kullanıcı makineyi pratik şekilde çalıştırabilmektedir. Manuel ve otomatik ayar alternatiflerinin akıllı bir kombinasyonunu barındıran Eurobind 4000, kısa hazırlık süresi için gerekli altyapıyı hazırlarken kontrol sistemi sürekli olarak yüksek kalitede üretimi garanti etmektedir. Kapak tutma bölümü ile üç ağız bıçak bölümü arasında bulunan soğutma alanı özel ihtiyaçlara göre adapte edilebilmektedir. Standart soğutma bölümüne (soğutma kulesi ve kayışlar) alternatif olarak ürünü hafif bir açı ile sırtın ünitesinde transfer eden bir sistem sunulmaktadır. Böylelikle ciddi oranda yer tasarrufu sağlanabilmektedir. Tiraja bağlı olarak kullanıcılar Eurotrim 4000 (yüksek ihtiyaçlar için) veya Eurotrim 4000A (sık ebat değişimlerinin yaşandığı düşük ve orta tirajlar için) Heidelberg kapak takma makineleri serisinin en üst modeli olan Eurobind 4000, endüstriyel ölçekli matbaalar ve yüksek kapasite ile çalışan mücellithanelerin ihtiyaçlarına cevap vererek seriyi tamamlayan son halka olarak tasarlandı