17 Nisan 2008 Perşembe

Genç matbaacıların eğitimi için

Xerox, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaa Eğitimi Bölümü bünyesinde bir Dijital Baskı Laboratuvarı açtı.

Xerox, geleceğin matbaacılarının dünyadaki yeni baskı yaklaşımlarını öğrenerek yetişmeleri için, ürünlerini ve bu alandaki bilgi birikimini eğitimin hizmetine sunuyor.

Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Xerox, Türkiye'de üniversite özel sektör işbirliğine örnek olacak bir çalışmaya imza attı. Xerox ve Marmara Üniversitesi arasında yapılan işbirliği ile Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi bünyesindeDijital Baskı Laboratuvarı açıldı. Laboratuvarın açılışı, Xerox Türkiye Üretim Sistemleri Grup Direktörü Pelin Çağlar ve Teknik Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Akalın'ın katılımıyla 07 Mart 2008 tarihinde Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü'nde gerçekleştirildi.

Xerox, bu iş birliği doğrultusunda, Türkiye'de ilk kez Marmara Üniversitesi tarafından açılan ve dört yıllık fakülte düzeyinde eğitim veren Matbaa Eğitim Bölümü'nde bir laboratuvar kuruyor. Xerox'un desteği ile kurulan laboratuvar, geleceğin matbaacılarının son teknoloji baskı sistemleri ile yetiştirilmesini sağlayacak. Xerox, geleceğin matbaacılarının kaliteli bir eğitim öğretimle yetiştirilebilmesi için yüksek kapasiteli donanım ve yazılım çözümlerini Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'nin kullanımına sundu. Matbaa Eğitimi Bölümü'ndeki öğrenciler, Xerox'un dijital baskı teknolojileri ile uygulamalı eğitim öğretim yapma fırsatı bulacak.

İş birliği anlaşmasına göre, yüksek kapasiteli renkli dijital baskı sistemi Xerox DocuColor 2060, değişken veri baskısına yönelik yazılımlar ve iş istasyonu Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'nin kullanımına sunuldu. Xerox'un sağladığı bu donanım ve yazılımlarla eğitim amaçlı uygulamalar, AR-GE ve akademik çalışmalar yapılacak.

Xerox ayrıca, iş birliği süresi boyunca karşılıklı belirlenen miktarda bir sarf malzemesini ücretsiz verecek ve makinelerin servis giderlerini gene ücretsiz olarak temin edecek. Bununla birlikte, makinenin kurulacağı laboratuvarın bakım masraflarını Xerox üstlenecek. Matbaa Eğitimi Bölümü öğrencileri, dijital baskı ve gelişen teknolojiler konusunda Xerox'un konu uzmanı yetkililerinden bilgi ve eğitim de alabilecek.

Teknik Eğitim Fakültesi çatısı altında faaliyet gösteren Matbaa Eğitimi Bölümü, iş birliğine dayanarak müfredatına ekleyeceği dijital baskı ile ilgili konuları öğrencilerine, Xerox'un tedarik ettiği makinelerle uygulamalı olarak gösterebilecek. Matbaa Eğitim Bölümü de ayrıca, Xerox çalışanlarına ve müşterilerine, "Renk Yönetimi" ve matbaacılık gibi konularda eğitim ve danışmanlık hizmeti verebilecek. Buna ek olarak, Matbaa Eğitimi Bölümü'nden konunun uzmanı öğretim elemanları da Xerox'un düzenlediği seminerlere konuşmacı olarak katılabilecek.

Marmara Üniversitesi ve Xerox Türkiye'nin iş ortaklığıyla ilgili değerlendirmede bulunan Xerox Türkiye Genel Müdürü Mehmet Sezer, "Marmara Üniversitesi ile yapılan işbirliğinden dolayı çok mutluyuz. Marmara Üniversitesi ile yapılan iş birliği, eğitime önem veren, sosyal sorumluluğu olan bir kurum olma misyonumuzun önemli bir parçasıdır." dedi. Marmara Üniversitesi ile birlikte yapılan teknolojik ortaklığın, büyük bir sinerji yaratacağını da belirten Mehmet Sezer, "Bu iş birliği sayesinde, öğrenciler ve eğitim veren akademik ekip, piyasadaki güncel teknolojileri uygulamalı olarak kullanacaklar. Xerox olarak, ürün ve çözümlerimizin yanında bilgi birikimimizle de, katma değerimizi daha da artırmaya çalışacağız" dedi.

Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Akalın ise, Xerox ile yapacakları çalışmalardan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, Xerox'un sahip olduğu sektörel bilgi birikimi ve teknolojiyi akademik çalışmalarında ve ders programlarında kullanacaklarını ifade etti. Prof. Dr. Mehmet Akalın, "Yapılan iş birliği öğrencilerimizin, son teknoloji dijital baskı çözümleriyle eğitim görmesini, yeni uygulamaları yakından takip etmesini sağlayacak. Xerox ile başlattığımız verimli iş ortaklığının, gelecekte sektöre katkı sağlayacak daha başka değerli çalışmalara yansımasını diliyorum" dedi.

Xerox, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'de kurulan dijital baskı laboratuvarına teknoloji ve "knowhow" desteği verecek. Xerox'un yüksek kapasiteli renkli dijital baskı sistemlerinin yer alacağı dijital baskı laboratuvarı, geleceğin matbaacılarını son teknoloji baskı sistemlerini kullanarak, sektördeki yeni uygulama ve yaklaşımları öğrenerek yetişmelerini sağlayacak.

Kaynak:http://www.xerox.com.tr

Hiç yorum yok: